Fredag 26augusti

Tjena!
Nu är jag hemma efter att ha varit morgonmöte/start på skolan =) fått träffa dom nya ettorna och träffat vår nya grymma lärare. Vi har även gått igenom allt till slutvisningen och gesället som kommer göras i slutet på året. Slut visningen kommer vara den 16de december (min födelsedag btw) så då blir det en extra speciell dag för mig =)
Det ska bli så kul att komma dit på måndag och köra 100% :D vi fick ju reda på idag att vi ska göra gesället i november. Sveriges frisörförbund är lite konstiga just nu och har införskaffat nya regler under den tiden vi gått på skolan och förra terminen innan vi slutade för sommarlov fick vi dåliga besked att förbundets nya regler är att man måste ha två års arbetserfarenhet innan man får göra sitt gesäll vilket är helt galet så under sommaren har det fixats så vi kommer få göra vårt gesäll i Danmark och detta gesäll är internationellt så det kommer jag kunna använda överallt=)
Men nu blev man ju otroligt stressad, från att kunna förbereda sig unden två år har man nu bara tre månader på sig att vara REDO, men detta klarar SuperCathe
Nu kör vi full fart !
Ni kommer få en massa bilder på klippningar och färgningar dagligen från och med måndag och massa bra tips på produkter och knep!
Var ju tvungen att ta en sväng förbi skoaffären också så dessa fick följa med hem hihi
TIAMO
699kr


Kärlek c

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hairfreak -

Fredag 26augusti

Tjena!
Nu är jag hemma efter att ha varit morgonmöte/start på skolan =) fått träffa dom nya ettorna och träffat vår nya grymma lärare. Vi har även gått igenom allt till slutvisningen och gesället som kommer göras i slutet på året. Slut visningen kommer vara den 16de december (min födelsedag btw) så då blir det en extra speciell dag för mig =)
Det ska bli så kul att komma dit på måndag och köra 100% :D vi fick ju reda på idag att vi ska göra gesället i november. Sveriges frisörförbund är lite konstiga just nu och har införskaffat nya regler under den tiden vi gått på skolan och förra terminen innan vi slutade för sommarlov fick vi dåliga besked att förbundets nya regler är att man måste ha två års arbetserfarenhet innan man får göra sitt gesäll vilket är helt galet så under sommaren har det fixats så vi kommer få göra vårt gesäll i Danmark och detta gesäll är internationellt så det kommer jag kunna använda överallt=)
Men nu blev man ju otroligt stressad, från att kunna förbereda sig unden två år har man nu bara tre månader på sig att vara REDO, men detta klarar SuperCathe
Nu kör vi full fart !
Ni kommer få en massa bilder på klippningar och färgningar dagligen från och med måndag och massa bra tips på produkter och knep!
Var ju tvungen att ta en sväng förbi skoaffären också så dessa fick följa med hem hihi
TIAMO
699kr


Kärlek c

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback