Färgning på G!

Tjenixen =) idag blev det en heldag på salongen för min faster och mamma som ställde upp som modeller för mörkfärg!
Min faster som var min modell kom in med en brunfärg som var lite halvt matt och vanlig och hon kände att hon ville piffa till det lite och kanske gå lite åt det röda hållet.
så jag gjorde en egen liten blandning (brukar blanda en massa olika, det är min THING liksom :P)
så blandade ihop två färger som båda gick åt det röda och koppar hållet samt att jag tog ut ett parti i bakhuvudet i två trianglar där jag gjorde små tunna rader infärgade in i en ren kopparmixton för att få en liten effekt i håret och resten av håret färgade jag in med den brunafärgen(med koppar och rött i)
Resultatet
och min mamma färgades av en klasskompis och blev också superfin med lite ljusare brunfärg och tunna slingor!
Kram C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hairfreak -

Färgning på G!

Tjenixen =) idag blev det en heldag på salongen för min faster och mamma som ställde upp som modeller för mörkfärg!
Min faster som var min modell kom in med en brunfärg som var lite halvt matt och vanlig och hon kände att hon ville piffa till det lite och kanske gå lite åt det röda hållet.
så jag gjorde en egen liten blandning (brukar blanda en massa olika, det är min THING liksom :P)
så blandade ihop två färger som båda gick åt det röda och koppar hållet samt att jag tog ut ett parti i bakhuvudet i två trianglar där jag gjorde små tunna rader infärgade in i en ren kopparmixton för att få en liten effekt i håret och resten av håret färgade jag in med den brunafärgen(med koppar och rött i)
Resultatet
och min mamma färgades av en klasskompis och blev också superfin med lite ljusare brunfärg och tunna slingor!
Kram C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback