walabing=)

För någon dag sen fick jag helt plötsligt för mig att ändra på håret lite, hade för någon månad sen varit röd och skulle färga mig brun men det blev svart.. gillade det också men det var inte riktigt jag ( för vissa är kanske inte detta svart men för mig var det)
Min idé var att få en väldigt guldig/varm/noggi ljusbrun så jag började med att lägga en bottenfärg som skulle göra mig två/tre steg ljusare, efter det blandade jag blekning med vatten och shampoo och "tvättblekte" hela håret och la sedan in en toning som skulle få bort lite av det röda..
tyvärr så när jag väl fönat det och så så såg jag att det inte riktigt  kommit till den ljushetsgraden som jag ville komma till och toningen kan ha mörkat ner vissa partier lite mer. så dagen efter bestämde jag mig för att bleka det igen.. efter det fönade jag det och fick fram en sjukt skum ljusröd färg så tänkte skit samma kör på detta och skiter i toningen och låter håret vila för att sedan försätta mig fram till mitt resultat :D så ja det blev en liten makeover!

NU

håret är lite ljusare i verkligheten och kan nästan säga lite mer intensivt.

puss/ C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hairfreak -

walabing=)

För någon dag sen fick jag helt plötsligt för mig att ändra på håret lite, hade för någon månad sen varit röd och skulle färga mig brun men det blev svart.. gillade det också men det var inte riktigt jag ( för vissa är kanske inte detta svart men för mig var det)
Min idé var att få en väldigt guldig/varm/noggi ljusbrun så jag började med att lägga en bottenfärg som skulle göra mig två/tre steg ljusare, efter det blandade jag blekning med vatten och shampoo och "tvättblekte" hela håret och la sedan in en toning som skulle få bort lite av det röda..
tyvärr så när jag väl fönat det och så så såg jag att det inte riktigt  kommit till den ljushetsgraden som jag ville komma till och toningen kan ha mörkat ner vissa partier lite mer. så dagen efter bestämde jag mig för att bleka det igen.. efter det fönade jag det och fick fram en sjukt skum ljusröd färg så tänkte skit samma kör på detta och skiter i toningen och låter håret vila för att sedan försätta mig fram till mitt resultat :D så ja det blev en liten makeover!

NU

håret är lite ljusare i verkligheten och kan nästan säga lite mer intensivt.

puss/ C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback