Från rött till ...

Idag hade jag ett litet projekt :) en kömpis har färgat sig rätt så mörkröd tidigare men trivs inte i det längre, till sommarn vill hon bli ljusare.
så jag gjorde en massa slingor i folie (svag blekning) , sedan tonAde jag resten av håret som inte låg i folieslingor till en kallare nyans för att få bort det röda fast fortfarande få en varm ton , när slingorna var klara tonade jag ner dom till en mörkblond kall färg då vi inte ville ha slingorna för ljusa i kontrast med hennes mörka hår :)
Rekommenderar att man kör slingor i tre omgångar då man vill göra en större förändring (färgmässigt ) visst har man inte slut resultatet på ett besök Men istället har man ett friskt fint hår :)



Kommentarer
Postat av: Emma

Ohh så snyggt hennes hår blev!!

2012-03-09 @ 12:22:23
URL: http://emmagatenstam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hairfreak -

Från rött till ...

Idag hade jag ett litet projekt :) en kömpis har färgat sig rätt så mörkröd tidigare men trivs inte i det längre, till sommarn vill hon bli ljusare.
så jag gjorde en massa slingor i folie (svag blekning) , sedan tonAde jag resten av håret som inte låg i folieslingor till en kallare nyans för att få bort det röda fast fortfarande få en varm ton , när slingorna var klara tonade jag ner dom till en mörkblond kall färg då vi inte ville ha slingorna för ljusa i kontrast med hennes mörka hår :)
Rekommenderar att man kör slingor i tre omgångar då man vill göra en större förändring (färgmässigt ) visst har man inte slut resultatet på ett besök Men istället har man ett friskt fint hår :)



Kommentarer
Postat av: Emma

Ohh så snyggt hennes hår blev!!

2012-03-09 @ 12:22:23
URL: http://emmagatenstam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback