Svart till ..

Tack! =) Två frågor till, 1. hade du kunnat rekommendera bra värmeskydd? Måste det vara en från en frisörsalong eller går det lika bra (med den jag använder) L'oreal Studio, rosa flaskan som man köper i en vanlig affär? 2. Måste man använda hårinpackning, eller går det lika bra att köpa ett bra balsam? Om du hade kunnat rekommendera något där också hade det varit super! =)

Svar

Just värmeskydd, shampo och balsam är det man inte ska snåla med :( värme skydd ska du ha i varje gång du tvättat håret för att skydda mot solen också och vet att dessa lite billigare produkter oftast inte klarar så pass hög värme som en plattång faktiskt går upp i :) jag kan rekommendera ghds värmeskydd , det dom gjort är att ta fram ett värmeskydd i sprayform som är drygt och faktiskt ligger bra till i pris (199kr) , rekommenderar dig just denna produkt eftersom jag själv använder och jobbar med den , är du en tjej som plattar eller fönar håret efter dusch kan du istället lägga dina pengar på ett bra produkt som kan användas innan föning som ett mouse eller liknande , ghds alla produkter innehåller värmeskydd .. Och ligger lite över 200 .. Har du dessvärre ett väldigt tunt och lätt slitet hår är ett bra värmeskydd ett måste för att kunna behålla det friskt och slippa klippa av 5 cm vid varje frisör besök ;)

Jag tycker det är bra att Göra en liten kur för håret då och då . Dock har jag inte sett din hår kvalité och vet ej hur slitet det är . Men har du ett vanligt fint skandinaviskt hår som inte blivit sönder blonderat eller liknande så räcker det att köpa ett bra shampo och balsam. Dock kan du göra en oljeinpackning på håret någon gång i månaden :) där du verkligen dränker in håret i olja och låter sitta över natten . Visst kan du behöva schamponera håret tre gånger morgonen därpå Men det är otroligt bra för håret :)

Ett shampo du köper hos frisören innehåller vård och återbygger ditt hår medans ett vanligt shampo från Ica innehåller en massa glans och grejer bara :( ditt hår ser fint ut för stunden men slits istället ut.

Ett bra shampo är dessutom mycket drygare så det räcker längre om man inte missbrukar det :p
Jag gillar hela loreals serie men är du blondin så kan jag rekommendera blondme serien :) tror den är från swartzkopf :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hairfreak -

Svart till ..

Tack! =) Två frågor till, 1. hade du kunnat rekommendera bra värmeskydd? Måste det vara en från en frisörsalong eller går det lika bra (med den jag använder) L'oreal Studio, rosa flaskan som man köper i en vanlig affär? 2. Måste man använda hårinpackning, eller går det lika bra att köpa ett bra balsam? Om du hade kunnat rekommendera något där också hade det varit super! =)

Svar

Just värmeskydd, shampo och balsam är det man inte ska snåla med :( värme skydd ska du ha i varje gång du tvättat håret för att skydda mot solen också och vet att dessa lite billigare produkter oftast inte klarar så pass hög värme som en plattång faktiskt går upp i :) jag kan rekommendera ghds värmeskydd , det dom gjort är att ta fram ett värmeskydd i sprayform som är drygt och faktiskt ligger bra till i pris (199kr) , rekommenderar dig just denna produkt eftersom jag själv använder och jobbar med den , är du en tjej som plattar eller fönar håret efter dusch kan du istället lägga dina pengar på ett bra produkt som kan användas innan föning som ett mouse eller liknande , ghds alla produkter innehåller värmeskydd .. Och ligger lite över 200 .. Har du dessvärre ett väldigt tunt och lätt slitet hår är ett bra värmeskydd ett måste för att kunna behålla det friskt och slippa klippa av 5 cm vid varje frisör besök ;)

Jag tycker det är bra att Göra en liten kur för håret då och då . Dock har jag inte sett din hår kvalité och vet ej hur slitet det är . Men har du ett vanligt fint skandinaviskt hår som inte blivit sönder blonderat eller liknande så räcker det att köpa ett bra shampo och balsam. Dock kan du göra en oljeinpackning på håret någon gång i månaden :) där du verkligen dränker in håret i olja och låter sitta över natten . Visst kan du behöva schamponera håret tre gånger morgonen därpå Men det är otroligt bra för håret :)

Ett shampo du köper hos frisören innehåller vård och återbygger ditt hår medans ett vanligt shampo från Ica innehåller en massa glans och grejer bara :( ditt hår ser fint ut för stunden men slits istället ut.

Ett bra shampo är dessutom mycket drygare så det räcker längre om man inte missbrukar det :p
Jag gillar hela loreals serie men är du blondin så kan jag rekommendera blondme serien :) tror den är från swartzkopf :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback